cappaper پلاسکو قالیباف انتخابات احمدی نژاد

cappaper: پلاسکو قالیباف انتخابات احمدی نژاد احمدی نژاد سید محمد خاتمی اخبار سیاسی و اجتماعی

گت بلاگز اخبار پزشکی ۱۰ اشتباه مرسوم در ورزش که باعث آسیب‌دیدگی می‌شود

فعالیت فیزیکی و ورزش یکی از عالی ترین روش‌ها جهت چربی سوزی و سلامتی هست. با این حال اگر ورزش به درستی انجام نشود باعث آسیب‌دیدگی می‌شود و تاثیر منفی بر سلامتی م

۱۰ اشتباه مرسوم در ورزش که باعث آسیب‌دیدگی می‌شود

۱۰ اشتباه مرسوم در ورزش که باعث ضرب دیدگی می شود

عبارات مهم : برنامه

فعالیت فیزیکی و ورزش یکی از عالی ترین روش ها جهت چربی سوزی و سلامتی هست. با این حال اگر ورزش به درستی انجام نشود باعث ضرب دیدگی می شود و تاثیر منفی بر سلامتی می گذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت MNT، ورزشکاران بعضی اشتباه های مرسوم را به هنگام ورزش تکرار می کنند که منجر به ضرب دیدگی آنها می شود. این اشتباه ها عبارتند از:

۱۰ اشتباه مرسوم در ورزش که باعث آسیب‌دیدگی می‌شود

۱. کفش های نامناسب:

اگر در عضلات پا احساس خستگی و ناراحتی زیاد بعد از ورزش می کنید احتمالا مسئله از کفش های شما هست. زمانی که عمر کفش زیاد باشد توانایی خود را در جذب فشار و ضربات از دست می دهد و ممکن است دیگر از پا حفاظت مورد نیاز را انجام ندهد. اگر احساس کردید که کفش شما کارایی خود را از دست داده و کهنه شده است است آن را عوض کنید.

۲. استراحت نکردن:

فعالیت فیزیکی و ورزش یکی از عالی ترین روش‌ها جهت چربی سوزی و سلامتی هست. با این حال اگر ورزش به درستی انجام نشود باعث آسیب‌دیدگی می‌شود و تاثیر منفی بر سلامتی م

برخی ها تصور می کنند که اگر در هفت روز هفته ورزش کنند تاثیر بیشتری خواهد داشت. این کار درست نیست و به بدن آسیب می زند. عضلات نیاز به استراحت دارند. در طول هفته یک روز استراحت داشته باشید ، لیکن بدن شما نیاز به این استراحت دارد.

۳. نادیده گرفتن تغذیه:

ورزش در آمادگی جسمانی تاثیر زیادی دارد ولی بدن نیاز به انرژی مورد نیاز جهت ورزش کردن دارد. تلاش کنید تمام مواد غذایی مورد نیاز از جمله کربوهیدرات، پروتئین، چربی های خوب مانند آووکادو ، روغن زیتون و پنیر، سبزیجات و میوه ها را در برنامه غذایی خود داشته باشید. همچنین نوشیدن آب را فراموش نکنید.

۴. گرم و سرد نکردن بدن:

۱۰ اشتباه مرسوم در ورزش که باعث آسیب‌دیدگی می‌شود

برای آماده کردن خود جهت ورزش وقت بگذارید. بلافاصله ورزش را شروع نکنید. حتما قبل از ورزش با حرکات کشش و حرکات راحت ای که انعطاف را زیاد کردن می دهند بدن را گرم کنید. ضمنا شدت ورزشی را به تدریج زیاد کردن دهید. در آخر ورزش نیز بدن را سرد کنید.

۵. اصلا فشار نیاوردن به بدن:

برخی ورزشکاران هیچ تغییری در برنامه ورزشی خود ایجاد نمی کنند و برنامه ورزشی به تدریج جهت آنها راحت تر می شود و هیچ فشاری به بدن نمی آورد. بهتر است شدت حرکات را عوض کردن دهید یا نوع حرکات را عوض کردن دهید تا بدن به برنامه ورزشی عادت نکند.

فعالیت فیزیکی و ورزش یکی از عالی ترین روش‌ها جهت چربی سوزی و سلامتی هست. با این حال اگر ورزش به درستی انجام نشود باعث آسیب‌دیدگی می‌شود و تاثیر منفی بر سلامتی م

۶. بیش از حد فشار آورن به بدن:

اشتباه بعضی از ورزشکاران تازه کار این است که خیلی سریع فشار زیادی به بدن می آورند. جهت مثال سریع وزنه های سنگین بلند می کنند یا خود را جهت دوی ماراتن آماده می کنند، این کار باعث ضرب دیدگی می شود. تلاش کنید آهسته ورزش را شروع کنید و به تدریج سرعت را زیاد کردن دهید.

۱۰ اشتباه مرسوم در ورزش که باعث آسیب‌دیدگی می‌شود

۷. نادیده گرفتن نشانه های خطر:

زمانی که بدن درد غیر عادی دارید یا مفاصل درد می کنند باید این دردها را جدی بگیرید. بهتر است شدت ورزش را کم کنید . ورزش هایی مانند یوگا انجام دهید و بدن را ماساژ دهید. این را بدانید که ورزش کردن همراه با درد زیاد به بدن آسیب می رساند.

۸. تکرار زیاد حرکات:

برخی از ضرب دیدگی ها زمانی ایجاد می شوند که بر روی یک گروه ماهیچه های از بدن زیاد کار می کنید و فشار زیادی به آن وارد می کنید. تلاش کنید ورزش را به صورت ترکیبی انجام دهید و بر روی گروه های متفاوت بدن کار کنید.

۹. تمرکز نکردن بر تکنیک ها:

همیشه نباید با فشار آوردن به بدن به اهداف خود برسید، بلکه باید بر روی تکنیک ها نیز کار کنید تا نتیجه مورد نیاز را کسب کنید.

۱۰. لذت نبردن:

لذت بردن از ورزش بسیار مهم هست. اگر در تمرین ها حوصله شما سر برود و خیلی خسته شوید علاقه خود را به ورزش از دست می دهید، بنابراین به نتیجه مطلوب نمی رسید. ورزشی های جدیدی که دوست دارید را امتحان کنید یا با دوستان خود ورزش کنید تا لذت بیشتری ببرید.

واژه های کلیدی: برنامه | استراحت | ورزشکاران | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs