cappaper پلاسکو قالیباف انتخابات احمدی نژاد

cappaper: پلاسکو قالیباف انتخابات احمدی نژاد احمدی نژاد سید محمد خاتمی اخبار سیاسی و اجتماعی

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی شوک آلمانی به صنعت ماشین

نشریه اشپیگل فاش کرده است که خودروسازان آلمانی از دهه 1990 در مذاکرات پنهانی به دنبال هماهنگی فعالیت های مربوط به تکنولوژی، هزینه ها، تامین کنندگان قطعه، استرات

شوک آلمانی به صنعت ماشین

شوک آلمانی به صنعت خودرو

عبارات مهم : آلمان

نشریه اشپیگل فاش کرده است که خودروسازان آلمانی از دهه 1990 در مذاکرات پنهانی به دنبال هماهنگی فعالیت های مربوط به تکنولوژی، هزینه ها، تامین کنندگان قطعه، استراتژی ها و سیستم های کنترل کننده آلایندگی موتورهای دیزلی بوده اند.

شوک آلمانی به صنعت ماشین

آلمان در میان مردم دنیا به علت صنعت پیشرفته ماشین و مهندسی فوق العاده اش مشهور هست. از آسیا گرفته تا آمریکا، برندهای آلمانی ماشین شهرت فراوانی دارند. صنعت ماشین بزرگ ترین صنعت آلمان محسوب می شود. در سال 2016 حجم معاملات این صنعت 404 میلیارد یورو یعنی درحدود 20 درصد از کل درآمد صنعتی آلمان بود. آلمان هم به لحاظ تولید و هم به لحاظ فروش ماشین بزرگ ترین بازار خودروی اروپا محسوب می شود.

این کشور همچنین میزبان 41 کارخانه مونتاژ ماشین و تولید موتور با ظرفیت تولید یک سوم کل تولید خودروی اروپاست. از هر پنج خودروی موجود در جهان، یک ماشین از برندهای آلمانی است و در سال 2015 حدود 77 درصد از خودروهای تولید شده است در آلمان به بازارهای بین المللی عرضه شد. ولی صنعت خودروی آلمان این روزها حال و روز خوشی ندارد و تردیدهایی درمورد چگونگی کسب وکار این صنعت به وجود آمده هست. بعد از رسوایی «دیزل گیت» که از تقلب فولکس واگن در میزان انتشار گازهای آلاینده خودروهای دیزلی ناشی شد و هنوز خودروسازان آلمانی درگیر آن هستند، حالا بار دیگر متهم شده است اند که از دهه 1990 تاکنون یک کارتل بزرگ ایجاد کرده اند.

نشریه اشپیگل فاش کرده است که خودروسازان آلمانی از دهه 1990 در مذاکرات پنهانی به دنبال هماهنگی فعالیت های مربوط به تکنولوژی، هزینه ها، تامین کنندگان قطعه، استرات

به گزارش سی ان ان، نشریه آلمانی اشپیگل فاش کرده است که بی ام و، فولکس واگن، آئودی، پورشه و دایملر از دهه 1990 مذاکراتی پنهانی را به منظور هماهنگ کردن فعالیت های مربوط به تکنولوژی، هزینه ها، تامین کنندگان قطعه، استراتژی ها و سیستم های کنترل کننده آلایندگی موتورهای دیزلی انجام می دهند. این اقدام به منظور تضعیف و ازمیان بردن مسابقه در بازار ماشین صورت می گیرد. براساس گزارش اشپیگل، این غول های خودروسازی آلمان حتی راجع به اندازه مخزن«ادبلو» خودروهای ارزش با یکدیگر تبانی کرده اند. «ادبلو» یا مایع اگزوز دیزل محلول اوره است که در خودروهای دیزلی یورو5 و یورو6 به کار می رود و کار آن کاستن از میزان گازهای سمی اکسید نیتروژن است.

بنابراین استفاده از مخزن کوچک به این معنی است که جهت کاستن از گازهای سمی خروجی از اگزوز این خودروها، مقدار کافی از این مایع وجود ندارد. در صورتی که این ادعای اشپیگل اثبات شود، بزرگ ترین رسوایی اقتصادی تاریخ آلمان رقم خواهد خورد. بریگیته تسیپریس، وزیر اقتصاد آلمان، در تصویر العمل به گزارش اشپیگل گفت: «اتهاماتی را که به فولکس واگن، آئودی، پورشه، بی ام و و دایملر زده شده است است بسیار جدی تلقی می کنم. آنچه در خطر قرار گرفته است اعتبار کل صنعت خودروی آلمان هست. بدون ارائه توضیح جامع، اعتماد از دست رفته بازسازی نمی شود.» او همچنین گفت به تمامی خودروسازانی که درگیر این اتهامات هستند توصیه می کند با مقامات همکاری کامل داشته باشند و شفافیت را تضمین کنند. به گزارش سی ان بی سی، درپی انتشار گزارش نشریه اشپیگل، ارزش سهام خودروسازان آلمانی کم کردن یافت. ارزش سهام بی ام و بیش از 2 درصد و ارزش سهام فولکس واگن و دایملر هر کدام بیش از 3 درصد سقوط کرد.

آغاز تحقیقات از سوی کمیسیون اروپا

شوک آلمانی به صنعت ماشین

کمیسیون اروپا نیز در تصویر العمل به این گزارش اعلام کرد در مورد ایجاد این کارتل از سوی خودروسازان آلمانی تحقیق می کند. به گزارش آتوموتیو نیوز، یکی از مقامات کمیسیون اروپا گفت:«کمیسیون اروپا و دفتر کارتل آلمان اطلاعاتی را در این باره دریافت کرده اند و این دو نهاد درحال ارزیابی این اطلاعات هستند. درصورتی که مقامات اتحادیه اروپا به این نتیجه برسند که خودروسازان آلمانی قوانین مسابقه این اتحادیه را نقض کرده اند، میلیاردها یورو جریمه در انتظار این خودروسازان خواهد بود. میزان این جریمه بر اساس درآمد هر سال کالا، مدت وقت نقض قانون و سنگینی جرم اندازه گیری می شود که سقف آن 10 درصد از درآمد جهانی شرکت نقض کننده قانون هست. بنابراین براساس برآورد فایننشال تایمز احتمالا بی ام و 8 میلیارد یورو، دایملر 14 میلیارد یورو و فولکس واگن 19 میلیارد یورو جریمه خواهد شد. از سوی دیگر فردی آگاه به خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده است مقامات وزارت دادگستری آمریکا نیز به دقت اتهاماتی را که به خودروسازان آلمانی وارد شده است هست، بررسی می کنند. البته به گفته این فرد آگاه هنوز پرونده رسمی در این مورد در این وزارتخانه آمریکا باز نشده است.

واکنش خودروسازان آلمانی

نشریه اشپیگل فاش کرده است که خودروسازان آلمانی از دهه 1990 در مذاکرات پنهانی به دنبال هماهنگی فعالیت های مربوط به تکنولوژی، هزینه ها، تامین کنندگان قطعه، استرات

پس از انتشار گزارش اشپیگل، بی ام و آن را تکذیب کرد. این خودروساز منشتر شدن بیانیه ای اعلام کرد:«خودروهای گروه بی ام و دست کاری نشده اند و تمامی الزامات قانونی در آنها رعایت شده است است.» بی ام و همچنین این اتهام را که سیستم تصفیه اگزوز در خودروهای دارای موتورهای دیزلی یورو6 به درستی عمل نمی کند، رد کرد. این سازنده خودروهای لوکس آلمانی همچنین تصریح کرد به صورت به میل خود و رایگان نرم افزار خودروهای دیزلی قدیمی تر با موتورهای یورو5 را به روزرسانی کرده هست. این در شرایطی است که دایملر و فولکس واگن هنوز راجع به گزارش اشپیگل اظهار نظری نکرده اند. با این وجود فولکس واگن قرار است جلسه خاص ای را درمورد تحقیقات کمیسیون اروپا اطراف اتهامات وارد شده است به این شرکت برگزار کند. سخنگوی فولکس واگن برگزاری این جلسه خاص را قبول کرده ولی از ارائه شرح زیاد راجع به آن خودداری کرده است.

ابهام در آینده خودروهای دیزلی

شوک آلمانی به صنعت ماشین

این اتهامات در بدترین شرایط به خودروسازان وارد شده است هست. تکنولوژی دیزلی هم اکنون نیز در شرایطی سخت به سر می برد. بعد از افشای تقلب فولکس واگن در میزان انتشار گازهای آلاینده خودروهای دیزلی، بعضی از شهرهای اروپا ازجمله پاریس و مادرید ممنوعیت تردد این خودروها را در دستور کار قرار دادند. لندن نیز قیمت طرح ترافیک را جهت خودروهای دیزلی زیاد کردن داده هست. همچنین به گفته منابع آگاه دولت بریتانیا به زودی طرح ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را اعلام خواهد کرد. به گزارش آتوموتیو نیوز، دولت بریتانیا قصد دارد از سال 2040 فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع کند. به گفته این منابع آگاه حتی فروش خودروهای برقی که دارای موتور بنزینی و یا دیزلی هم هستند ممنوع خواهد شد و همه خودروها باید تماما برقی باشند.

این کارها بر فروش خودروهای دیزلی تاثیر منفی می گذارد: طی فصل گذشته در مجموع 2/ 47 درصد از فروش ماشین در بزرگ ترین کشورهای اروپا مربوط به خودروهای دیزلی بود که از 6/ 51 درصد طی همین دوره در سال گذشته کم کردن یافته هست. این در شرایطی است که اتهامات جدیدی که به خودروسازان آلمانی وارد شده، موجب شده است است دیگر کشورهای اروپایی نیز ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی را مورد بررسی قرار دهند. این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که کمیسیونر صنعت اتحادیه اروپا نسبت به تبعات آن هشدار داده هست. به گزارش رویترز، الیزابیتا بین کوفسکا، کمیسیونر صنعت اتحادیه اروپا، در نامه ای به وزرای حمل و نقل این اتحادیه هشدار داده است در فروپاشی بازار خودروهای دیزلی نفعی وجود ندارد و در کوتاه مدت تمرکز باید بر این مساله باشد که خودروسازان را وادار کنیم میزان انتشار گاز اکسید نیتروژن را به سطح تعیین شده است از سوی اتحادیه اروپا برسانند.

او در این نامه نوشته است:«گرچه متقاعد شده است ام که باید به سرعت به سمت خودروهای بدون آلایندگی حرکت کنیم، ولی سیاست گذاران و صنعت ماشین از فروپاشی سریع بازار خودروهای دیزلی در اروپا که از ممنوعیت تردد این خودروها ناشی می شود، منتفع نمی شوند. این اقدام فقط محرومیت صنعت ماشین از بودجه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری بر خودروهای بدون آلایندگی را در پی خواهد داشت.»

اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: آلمان | اروپا | فولکس | ماشین | خودروسازان | فولکس واگن | اتحادیه اروپا | خودروهای لوکس


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs